„OUT-DOOR - NEW METHODS"
01.03.-31.10.2015

|
|
|
|
|
|
|
 |
Od 10 do 17 maja br. w Międzynarodowym Centrum Spotkań Młodzieży w Rodowie koło Mrągowa odbył się kurs szkoleniowy z nowych tendencji i metod pedagogiki outdoorowej i pedagogiki przeżyć adresowany do pracowników organizacji pracujących z młodzieżą oraz do liderów młodzieżowych i wolontariuszy międzynarodowych projektów i wymian młodzieży.
Szkolenie było głównym działaniem półrocznego projektu 'OUT-DOOR - NEW METHODS', który został przygotowany i jest realizowany przez Fundację „Rodowo” z Polski oraz jej zagraniczne organizacje partnerskie z Belgii, Litwy, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Słowacji, Turcji, Węgier i Włoch, z którymi fundacja współpracuje regularnie już od kilku lat. Właśnie z tych krajów przyjechali uczestnicy szkolenia. W składzie dwudziesto cztero osobowej grupy znaleźli się pracownicy, liderzy i multiplikatorzy młodzieżowi, młodzi pracownicy oświaty i kultury oraz studenci pedagogiki, animacji kultury, nauk społecznych i humanistycznych.
Celem projektu 'OUT-DOOR - NEW METHODS' jest teoretyczne i praktyczne przeszkolenie uczestników w zakresie metod pedagogiki przeżyć, w tym przekazanie podstaw merytorycznych oraz interaktywna nauka metod pracy pedagogiki przeżyć i działań 'out-doorowych' w kontekście edukacji nieformalnej młodzieży.
Warsztaty w Rodowie potrwały zaledwie 6 dni, ale był to czas niezwykle intensywnej pracy. W ramach programu zrealizowane były gry zapoznawcze i integracyjne, animacje językowe, wykłady, dyskusje, ćwiczenia na zaufanie i budowanie zespołu, zadania kooperatywne, warsztaty na temat komunikacji i rozwiązywania konfliktów oraz nocne gry terenowe. W programie nie zabrakło wieczorów multikulturowych, akcji tzw. sportu naturalnego i pedagogiki odludzia oraz ewaluacji szkolenia. Uczestnicy poznali liczne metody pracy out-doorowej i edukacji przyrodniczej oraz różnorodne metody refleksji, wspomagające proces nieformalnego uczenia się.
Więcej o Outdoor education dowiesz się tu: prezentacja_OE
Projekt 'OUT-DOOR - NEW METHODS' został dofinansowany ze środków Programu Erasmus+.
|